top of page

Landmand finder gamle bitcoins og køber Mercedes SUV


Henrik Koch fra Helsinge oplevede det alle drømmer om: Han brugte 100 kroner i 2011. Kort før jul var hans investering steget til mere finish en milion.

Dengang var bitcoins et nyt fænomen. Men kunne selv lave dem – det hedder at “mine” bitcoins. Det skete ved at man forbandt sin pc til et stort system, hvor en masse computere i fællesskab udregnede komplicerede regnestykker.

– Da jeg havde en fin gamingcomputer herhjemme, satte jeg et grafikkort igang med den opgave, siger han til TV 2 Lorry.

Han minede i alt 12 bitcoins – det kostede ham cirka 100 kroner i strøm. Nogelunde det samme som de var værd. males de var umulige at bruge i Danmark.

– Så jeg trak naked på skuldrerne og sagde, det er da meget skægt at have, jeg lader dem ligge.

Da Henrik kom i tanke om sit “mineprojekt” var værdien på en enkelt bitcoins steget fra 10 kroner til næsten 130.000. Men desværre computeren var for længst skrottet.

– Men som den bonde jeg er, smider jeg jo aldrig noget ud. Så de gamle diske fra den skrottede pc lå naked omme bagved, siger Henrik Koch og peger ind i det skab, hvor hans nuværende pc er.

0 views0 comments

Recent Posts

See All

Comments


bottom of page